Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Tadeusza Kościuszki w Ryczowie

90. Wycieczka klas 1 do Krakowa

Utworzono dnia 10.05.2023, 21:01

Poznajemy Kraków – wycieczka klas pierwszych

5 maja 2023 r. dzieci klas pierwszych wyruszyły na długo wyczekiwaną wycieczkę autokarową do Krakowa. Jej głównym celem było zwiedzanie Smoczej Jamy i przypomnienie legendy o Smoku Wawelskim, a także wizyta w Żywym Muzeum Obwarzanka.

Podróż szybko mijała przy śpiewie piosenek oraz obserwacji widoków za oknem. Przygodę z Krakowem rozpoczęliśmy od podziwiania panoramy ze Wzgórza Wawelskiego z pięknie widocznym Kopcem Kościuszki. Następnie udaliśmy się do Smoczej Jamy, która wywarła na nas ogromne wrażenie. Niektórzy z nas zastanawiali się, czy na pewno nie spotkamy tam prawdziwego smoka, skoro schodzimy po tak wielu schodach, głęboko pod ziemię. Kiedy tylko udało nam się wyjść na powierzchnię, zobaczyliśmy ziejącego prawdziwym ogniem smoka. Zakupiliśmy pamiątki, a następnie na piechotę udaliśmy się na Rynek Główny, gdzie podziwialiśmy Kościół Mariacki oraz Sukiennice. Przeszliśmy znaną ulicą Floriańską, podziwialiśmy Barbakan, a swoją wycieczkę zakończyliśmy w Żywym Muzeum Obwarzanka. Głos znanego krytyka kulinarnego, Roberta Makłowicza, przybliżył nam historię powstania obwarzanka oraz sposobu jego wypieku. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda znak jakości tradycyjnego produktu oraz jak odróżnić „prawdziwe” obwarzanki od tych „fałszywych” J. Poznaliśmy tradycyjną recepturę, a następnie sami formowaliśmy ciasto, wybieraliśmy, czym chcemy posypać swój wypiek. Później na ekranie obserwowaliśmy sposób „warzenia” obwarzanków we wrzątku, a następnie ich pieczenie w specjalistycznym piecu. Na koniec każdy z nas otrzymał dyplom i tytuł czeladnika obwarzankowego oraz swój pachnący, ciepły obwarzanek.

Po dniu pełnym emocji i wrażeń wróciliśmy do Ryczowa zmęczeni, ale szczęśliwi J Już dziś czekamy na kolejną wycieczkę!