Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Tadeusza Kościuszki w Ryczowie

Europejski Tydzień Kodowania 2024

Utworzono dnia 17.10.2024


 

18. Europejski Tydzień Kodowania 2024

Utworzono dnia 22.10.2024, 13:13

KLASA ADRES
Klasa 1 https://game.rodocodo.com/hour-of-code/
Klasa 2

https://game.rodocodo.com/hour-of-code/
https://runmarco.allcancode.com/

Klasa 3

https://runmarco.allcancode.com/
https://www.lego.com/

Klasa 4

https://blockly.games/?lang=pl

https://www.hoodamath.com/games/oblong.html

Klasa 5

https://compute-it.toxicode.fr  

Klasa 6

https://compute-it.toxicode.fr  

Klasa 7

 https://little-dot.toxicode.fr/
http://gameaboutsquares.com/

Klasa 8 https://silentteacher.toxicode.fr/
 

EU Code Week 2024

         W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania w klasach 1-8 w ramach zajęć z informatyki odbyły się zajęcia mające na celu przybliżenie uczniom podstaw programowania i rozwijanie ich kompetencji cyfrowych. Dzieci z klas młodszych uczestniczyły w interaktywnych zabawach z kodowaniem offline, wykorzystując maty edukacyjne oraz gry logiczne, które wprowadziły je w podstawy algorytmicznego myślenia.

        Podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie z klas 1-8 wzięli udział w różnorodnych zajęciach dostosowanych do ich poziomu zaawansowania i zainteresowań.

Klasa 1 pracowała na platformie Rodocodo Hour of Code, gdzie uczniowie mieli okazję rozwiązywać proste łamigłówki programistyczne, ucząc się podstawowych koncepcji w przystępny i interaktywny sposób.
Klasa 2 kontynuowała naukę programowania, wykorzystując nie tylko Rodocodo, ale także Run Marco, w którym uczniowie kierowali animowanym bohaterem, wykonując zadania wymagające logicznego myślenia.
Klasa 3 miała okazję pracować w Run Marco oraz na stronie LEGO, gdzie wprowadzano ich w podstawy myślenia algorytmicznego przy pomocy zabawnych i interaktywnych scenariuszy.
Klasa 4 rozwijała swoje umiejętności programistyczne, korzystając z Blockly – narzędzia, które umożliwia programowanie przy użyciu bloków – oraz gry logicznej Oblong.
Klasy 5 i 6 wspólnie pracowały na platformie Compute It, gdzie rozwiązywały bardziej złożone zadania programistyczne, ucząc się precyzyjnego myślenia i sekwencjonowania.
Klasa 7 zmierzyła się z bardziej wymagającymi grami logicznymi, takimi jak Little Dot oraz Game About Squares, które doskonaliły ich umiejętność rozwiązywania problemów.
Klasa 8 korzystała z platformy Silent Teacher, gdzie pracowała nad ćwiczeniami rozwijającymi logiczne myślenie i koncentrację.

        Tydzień Kodowania był okazją do rozwijania umiejętności programistycznych oraz zainteresowania technologią i logiką w angażujący, interaktywny sposób.

Kazimierz Bartuś
nauczyciel informatyki

Godło Polski

ZOBACZ


Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Lipiec 2025
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Imieniny

Ważne strony


Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 335

W poprzednim tygodniu: 589

W tym miesiącu: 823

W poprzednim miesiącu: 3585

Wszystkich: 229605