


EU Code Week 2024
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania w klasach 1-8 w ramach zajęć z informatyki odbyły się zajęcia mające na celu przybliżenie uczniom podstaw programowania i rozwijanie ich kompetencji cyfrowych. Dzieci z klas młodszych uczestniczyły w interaktywnych zabawach z kodowaniem offline, wykorzystując maty edukacyjne oraz gry logiczne, które wprowadziły je w podstawy algorytmicznego myślenia.
Podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie z klas 1-8 wzięli udział w różnorodnych zajęciach dostosowanych do ich poziomu zaawansowania i zainteresowań.
Klasa 1 pracowała na platformie Rodocodo Hour of Code, gdzie uczniowie mieli okazję rozwiązywać proste łamigłówki programistyczne, ucząc się podstawowych koncepcji w przystępny i interaktywny sposób.
Klasa 2 kontynuowała naukę programowania, wykorzystując nie tylko Rodocodo, ale także Run Marco, w którym uczniowie kierowali animowanym bohaterem, wykonując zadania wymagające logicznego myślenia.
Klasa 3 miała okazję pracować w Run Marco oraz na stronie LEGO, gdzie wprowadzano ich w podstawy myślenia algorytmicznego przy pomocy zabawnych i interaktywnych scenariuszy.
Klasa 4 rozwijała swoje umiejętności programistyczne, korzystając z Blockly – narzędzia, które umożliwia programowanie przy użyciu bloków – oraz gry logicznej Oblong.
Klasy 5 i 6 wspólnie pracowały na platformie Compute It, gdzie rozwiązywały bardziej złożone zadania programistyczne, ucząc się precyzyjnego myślenia i sekwencjonowania.
Klasa 7 zmierzyła się z bardziej wymagającymi grami logicznymi, takimi jak Little Dot oraz Game About Squares, które doskonaliły ich umiejętność rozwiązywania problemów.
Klasa 8 korzystała z platformy Silent Teacher, gdzie pracowała nad ćwiczeniami rozwijającymi logiczne myślenie i koncentrację.
Tydzień Kodowania był okazją do rozwijania umiejętności programistycznych oraz zainteresowania technologią i logiką w angażujący, interaktywny sposób.
Kazimierz Bartuś
nauczyciel informatyki