11. Dzień matematyki
Dzień Matematyki – 12 marca
Dzień Matematyki to doskonała okazja do tego, aby uwodnić dzieciom, że to czego uczymy się w szkole, przydaje się w codziennym życiu. Dlatego w naszej sali otwarliśmy sklep, a tak na prawdę to dwa i jeszcze pizzerię. Zgromadziliśmy potrzebne opakowania, które zostały posegregowane do odpowiednich działów. Naszymi pieniędzmi były fasolki – 1złotowe. Dzieci zauważyły, że pieniędzy w portfelu ubywa. Sprzedawcy, aby sprzedać swój towar i przyciągnąć klientów obniżali cenę, ogłaszali promocję. Zabawa pokazała pomysłowość i zaradność. Przy okazji zabawy dzieci doskonaliły rachowanie, rozwijały przedsiębiorczość, wdrażały się do kulturalnego zachowania. Wzbogaciły wiedzę na temat pieniędzy. Wiedzą, że pieniądze się zarabia, wydaje i oszczędza, a także skąd biorą się banknoty w bankomacie. Zabawa trwała przez kilka dni. Zrobiliśmy także zakupy w prawdziwym sklepie – w naszym szkolnym na pierwszym piętrze. Każdy samodzielnie zadecydował, ile wyda i co kupi. Mała rzecz – wielka radość.