Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Tadeusza Kościuszki w Ryczowie

113. Wycieczka do Ojcowa

Utworzono dnia 21.06.2023, 22:23

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

W piątek 16 czerwca uczniowie klas trzecich wraz z opiekunami i pod przewodnictwem pana przewodnika udali się na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Celem wyjazdu było poznanie osobliwości przyrodniczych  tego wspaniałego Parku.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Jaskini Łokietka. Pani przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiedziała legendę związaną z jaskinią oraz prezentowała nam zjawiska krasowe jaskini. Pomimo wspaniałej, słonecznej pogody wyszliśmy z jaskini trochę zziębnięci. Temperatura w jaskiniach jest stała i przez cały rok wynosi 7,5O C.

Wracając, przechodziliśmy przez bramę skalną zwaną Bramą Krakowską. Jak głosi legenda, gdy skały Bramy połączą się, nastąpi koniec świata.

W trakcie wędrówki wszyscy podziwiali malowniczą Dolinę Prądnika wraz z ostańcami skalnymi o charakterystycznych kształtach i nazwach. Pan przewodnik bardzo ciekawie przybliżał nam historię i wydarzenia związane z tymi terenami.

Ostatnim celem wędrówki był zamek w  Pieskowej Skale. Znowu musieliśmy się wspinać, żeby dotrzeć do zamku, a następnie pod Maczugę Herkulesa. Poznaliśmy  historię zamku, ciekawostki o jego właścicielach. Usłyszeliśmy wiele legend związanych z tym miejscem.

Wyjazd bardzo wszystkim  się podobał. Wróciliśmy  zmęczeni, ale jednocześnie zadowoleni.